Weekend van NL DOET Grootscheepse vrijwilligersactieDatum: 19 mrt. 2010 tot 20 mrt. 2010
MADD wordt NL DOET Op 19 en 20 maart 2010 organiseren het Oranje Fonds en MOVISIE opnieuw een landelijke, grootscheepse vrijwilligersactie. U kent deze actie wellicht als Make A Difference Day (MADD), maar vanaf nu heet het: NL DOET. NL DOET zet vrijwillige inzet in de schijnwerpers en activeert groepen mensen om een dag of dagdeel de handen uit de mouwen te steken daar waar het nodig is. NL DOET verbindt maatschappelijk organisaties met groepen die voor hen in actie willen komen. NL DOET mobiliseert nieuwe netwerken, nieuwe vrijwilligers en veel publiciteit. Afgelopen jaar waren zo’n 50.000 Nederlanders actief, een recordaantal. In 2010 willen we nog veel meer mensen op de been krijgen. We richten onze campagne op bestaande groepen zoals schoolklassen, families, collega’s, sportteams, verenigingen, koren en serviceorganisaties als de Rotary. NL DOET is voor elke groep het betere dagje uit!
NL DOET heeft ook een mediapartner gevonden. De NCRV voelt zich betrokken bij de wereld waarin wij samen leven. Zij wil haar media en positie gebruiken om de samenhang in de samenleving te vergroten. Met het inzetten van kanalen zoals televisie, radio en internet, biedt de NCRV NL DOET volop aandacht in de media. Er zijn al mooie resultaten! Zo sprak NCRV presentator Harm Edens de voice over in van alle NL DOET commercials. Is de intermediair van NL DOET in Zeist wekelijks op de radio in Plein 5. En gaat de NCRV zelf aan de slag op 19 of 20 maart.
Kijk voor meer informatie op de website: www.nldoet.nl Tel: 030-6564524 Email: info@nldoet.nl Internet: www.nldoet.nl
Meld hier eventuele onvolkomenheden
|